J alarm Praha - Info - Ukradli Vám Audi? A jak?
J-alarm     Praha     T: 602 316 029
autíčko neztratím se
dum   zpět na hlavní stránku
J-alarm Praha - Info

Ukradli Vám Audi? A netušíte jak?


Aneb: Jak na tovární imobilizéry a alarmy - zdroj Autotip č.18 2001

Rozbít sklo nebo vylomit zámek již není v módě. Dnes se na krádež auta používají počítače. S jejich pomocí automafie luští rádiové kódy alarmů a imobilizérů. Nejčastějšími oběťmi elektronických gangsterů se stávají vozy Audi.
otevření Audi bez poškození

Místo činu: Mnichovské letiště. Představitel filmové role asistenta polisejního komisaře Derricka - herec Fritz Wepper - pátrá na parkovišti po svém Audi S6. Slehla se po něm zem. Zmizelo beze stopy. Je zkrátka fuč. Už není na letišti, ba dokonce ani v Německu. Navzdory továrnímu poplašnému zařízení a imobilizéru... Fritz Wepper, v jehož S6 jezdí nejspíš nějaký Moskvan, se stal obětí maďarsko-ukrajinského gangu, který má jenom v Bavorsku, Rakousku a Maďarsku na svědomí krádeže kolem dvou set luxusních automobilů.
Proč se zloději v Německu zaměřují právě na automobily Audi? Kvůli náskoku díky technice, jak hlásá firemní slogan, to patrně nebude, protože náskok má momentálně zcela zjevně moskevská automafie. Její specialisté nejprve "trénovali" v Maďarsku, kde vládu připravili o třicet Audi v hodnotě téměř čtyřicet miliónů korun a odvezli je na Ukrajinu.
Ukrajinci, jimž bylo zatím prokázáno sedmnáct krádeží, dokáží prý za 55 sekund otevřít Audi A6, aniž spustí alarm...
Automafie se totiž v duchu doby vyzbrojila nejmodernější technikou. Elektronikou, která otevírá automobily bez toho, že by je poškodila. Na maďarském černém trhu stojí příslušné zařízení v přepočtu kolem dvou set tisíc korun. Jistý rakouský zásilkový obchod zase nabízí aparaturu Diagnose OBD 2 pro automobily Volkswagen, Audi, Seat a Škoda již za dvanáct a půl tisíce korun a tvrdí: "Ano, tím se dá rozluštit kód továrního imobilizéru."
dignostika k překonání továrního imobilizéru
Policejní specialisté vysvětlují: "Souprava, kterou disponuje automafie, sestává z počítače, dvou přijímacích antén, jednoho vysílače a ovládacího zařízení. Dají se jí nehlučně otevřít automobily, i když mají tovární poplašné zařízení a dálkové ovládání zámků dveří řízené rádiovým signálem, bez ohledu na to, zda s pevným, nebo plovoucím kódem. Na infračervené dálkové ovládání Porsche nebo Mercedesu to nefunguje." Podle policistů stačí na zkopírování kódu zachycení uzamykacího a otevíracího signálu. Jakmile je vůz otevřen, zloději rozlomí zámek řízení, za dvě minuty vymění řídicí jednotku motoru (a tím i imobilizér) za vlastní modul, nastartují vozidlo a odjedou. Později do ukradeného automobilu namontují upravené zařízení, které opět zajistí ochranu proti odcizení.
Zloději, využívající elektroniku a špičkovou techniku, vzbuzují u kriminalistů respekt.

Že to ovšem jde i bez špičkové techniky, ukázali zloději automobilů ve Stuttgartu. Několik dnů špehovali jak Wolfganga Durheimera, člena představenstva firmy Porsche, tak i hlavního vývojáře této automobilky. Na začátku července se nejprve vloupali k Durheimerovi a pátrali po infračerveném klíči k jeho Porsche 911 Turbo za více než čtyři miliony korun. O něco později si to stejným způsobem zopakovali u zmíněného pracovníka vývoje.
A co na to policie? "Protože automobily s infračerveným kódováním jsou bez příslušných klíčů vlastně zajištěny proti elektronické krádeži, uchylují se zloději stále častěji k dřívějším metodám." Místo špičkové techniky tedy zase "poctivé" zlodějské řemeslo ...






dum   zpět na hlavní stránku             dum   nahoru             dum   Jweb.cz            
vin
J alarm Praha - Info - Ukradli Vám Audi? A jak?